De betere SEO-teksten…

 Hoe schrijf je de betere SEO-teksten?

  • Uniek content
    Als zoekmachines ergens niet op zitten te wachten, dan is het op gekopieerde tekst. Content moet uniek zijn. Kopieer daarom nooit teksten uit een andere website. Schrijf zoveel mogelijk je eigen tekst of laat dit doen.
  • Schrijf voor bezoekers
    Een zoekmachine koopt geen product of dienst bij jou. Een bezoeker doet dat wel. Schrijf je teksten daarom altijd voor bezoekers en niet voor een zoekmachine.
  • Gebruik maximaal twee zoekwoorden per pagina
    Voor zowel de zoekmachine als voor de bezoeker is het van belang om per pagina te focussen op één onderwerp. Benadruk dit door voor maximaal twee zoekwoorden te kiezen.
  • Leesbaarheid
    Zorg dat je tekst helder en overzichtelijk is. De teksten moeten scanbaar zijn.  Realiseer dit door gebruik te maken van alinea’s, koppen en opsommingen. Gebruik een duidelijk en goed formaat lettertype en voldoende witruimte.
  • Waardevolle tekst
    Omschrijf het probleem van je bezoeker, leg je product of dienst uit en kom met een oplossing. Sluit af met een call-to-action.
  • Een woorddichtheid tussen de 2% en 6%
    Het zoekwoord moet duidelijk zijn, maar mag niet overheersen. Je loopt dan het risico op over-optimalisatie. Bij minder dan 2% is de woorddichtheid onvoldoende.  Zorg dat je zoekwoord een woorddichtheid tussen de 2% en 6% heeft. Dit kun je checken via deze tool.